At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

torsdag den 28. februar 2008

Rolige fremskridt

Der sker fremskridt i det stille med dominoerne fra drops. Faktisk er den meget hyggelig at strikke, men jeg gruer for monteringen, med alle de ender der er. Ikke just min stærkeste side, for bare at sige det mildt.

Men se så lige her. Mine ADDI pinde bliver nærmest sorte og garnet glider meget trægt på mine yndlingspinde. Er der nogle af jer der har observeret det samme på jeres?
Jeg går næsten ud fra det er syren fra mine hænder der er på spil her. Jeg kan "æde" en synål med den på rekordtid.
Men hvordan pokker får jeg den fin igen?
Jeg vil jo nødig at jeg konstant skal købe nye pinde :-(
Nogle derude der har en løsning, så vil jeg blive meget glad.


Olsen har været på springtur.
Det sendte os andre 17 timer i helvede, til nogle rare mennesker fandt hende i morges kl. 7.00.
Det lille kræ har vandret Nyborg tynd i den kolde nat helt alene og klaret sig udenom biler, vand, store katte og andre farer der må lure på sådan en lille fis. Hun er ved at skifte sine tænder og har derfor ikke fået de nye hjørnetænder endnu. Så hun ville ikke have en chance derude mod andre dyr.
Som følge af tandskifte har hun også bidt så meget i sin snor af den åbenbart bristede i går, da pigerne var ude at gå med hende. Hun blev forskrækket og stak af fra dem. Stakkels tøser..... Vi ledte og kaldte i hele byen, sendte alle ud, venner, skolekammerater og alt hvad der kunne komme krybende hen ad gaden blev spurgt om de havde spottet hende. Intet tegn på hende nogle steder i de 6 timer vi ledte i aftes. Kl. 4 i morges gik jeg igen på gaden og kaldte, men stadig ingen tegn. Men jubbi - nogle mennesker troede en mår gik i deres indkørsel og det måtte undersøges nærmere. Det var bare en lille forkommen frk. Olsen der ledte efter hjemmet igen.
Hun har nu fundet det og er meget træt. Hendes yndlingsplads (kurven) er indtaget sammen med alle hendes yndlingsting, som hun har samlet sammen rundt om sig.

Der må soves igennem nu :-)


Hvor er vi alle glade for du blev fundet i god behold lille pus

7 kommentarer:

Tina sagde ...

Nu har jeg jo kun en addi rundpind, men den bliver tilgengæld brugt godt :) Men jeg har ikke oplevet det du oplever der. Men jo, det er jo nok pga. syre i sveden. Det samme sker jo ofte med visse smykker....
Så jeg tror ikke du kan gøre noget for at få dem fine igen, for belægningen er jo væk!

Nårrrh som den lille vuffer flader heeelt ud!!! :) Godt den kom helskindet hjem igen!!

Sus sagde ...

jeg har strikket meget på addipinde i nogen år og har aldrig oplevet det, men jeg kan da godt hælde til det med syre fra hænder som Tina siger.

Og hvor han dog virkelig er fladet ud den lille udflugtshund

Tineke sagde ...

Pyha, sikke en gyser med vapse på tur, godt han er kommet godt hjem igen!!

Hvor bliver din domino flot!

Kh. Tineke

Anonym sagde ...

ooo lilla fr.olsen ser så trött ut, vad ni blev glada när hon kom hem igen
hälsningar
marianne
skutskär

Githa sagde ...

Hmmm...Jeg tror jeg må prøve lace-udgaven fra ADDI næste gang jeg køber en pind hjem. Jeg elsker jo at strikke på de pinde og vil så nødig tilbage til de "gamle" eller "træet"

Både Olsen og vi er meget glade for at være smalet igen. Det var en ordentlig forskrækkelse og ikke mindst for hende.

Jette sagde ...

Det var godt at Olsen kom hjem igen, sikke et mareridt. Dit dominoprojekt ser ud til at blive rigtig flot..

Karen S sagde ...

Dominosagen ser skøn ud, selvom jeg godt kan følge problemerne med pindene... det er da noget værre noget.
Godt at I fandt Olsen igen. Alt andet havde da også været frygteligt!

Kh Karen S