At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

torsdag den 17. januar 2008

Mens vi venter......

På førstehjælp herfra til at færdiggøre dette projekt



En "forbryder" til Simon. Superbrugsen udgave af den populære sweater strikket op i Karisma fra Garnstudio. Jeg mangler 5 omgange mønster og har kun den rest der ligger i højre side af den koksgrå farve tilbage. Den når man altså ikke langt med :-) Men heldigvis så Tineke mit nødråb og sender en rest hun har i farven. Jeg kan ikke finde indfarvningen nogle steder mere, så jeg satser på der ikke er så stor forskel. Ellers er der kun en udvej tilbage og den kender vi sikkert alle. At trevle op, købe et nyt nøgle og ellers strikke sidste rapport op igen.

Men det gider jeg ike, hvis jeg kan slippe. For jeg har nemlig garn liggende til en mere som Johans Simone skal have. Og jo jo, jeg har sørget for der er garn nok i begge farver til den. Eftersom der kun er ganske få cm. forskel i højden på vores to hjemmeboende øgler, må der nødvendigvis vælges forskellige farver (jeg kan sgutte kende forskel på vasketøjet ellers) så den næste er med en mørk brun som kontrast til den råhvide.

Nå.....nok om de bluser lige nu. De bliver jo nok færdige eftersom tøserne nærmest spørger hver dag efter fremskridt :-)

Til Johans mindste Louise på snart 8 år har jeg så puttet dette projekt på pindene.

Anne Sofie af Karen Noe og mit allerførste domino-projekt.

Jeg overlader til de professionelle domino-strikkere at afgøre om det er ok arbejde :-)

Jeg synes i hvert tilfælde at det er sjovt. Ikke mindst fordi det også er mit første projekt i Kauni effekt. Jeg er spændt på at se det endelige resultat i farveforholdene og krydser fingre for at det går bare lidt op i sidste farve-ende :-)

Lidt strik gled der også over pindene i december.
Bla. denne julegave til min midterste tøs Nansen (Nanna). Modellen er bare Simon, for det er ikke sådan lige at fange Nansen til at stille op til fotoreportager ;-)

Hun er kisteglad for sættet. Desværre var det en jul uden børn for vores vedkommende, så jeg så ikke misundelsen hos hendes storesøster, da gaven blev åbnet. Men den var så stor at der ikke gik lang tid før min telefon ringede: "Moaaaar....vil du ikke også godt strikke sådan et sæt til mig, hva, hva, hva????". Den store hvalp TUUT (Titti) ville da så gerne have sådan en hue i råhvid - hun havde da lige noget den ville stå godt til :-) Og selvfølgelig har jeg strikket en til hende også, enderne skal bare lige hæftes og så er den på vej til sjælland.

Så er der familiens lille "baby". Olsen alias Ole alias Ole O. alias Ole Bole osv.... mener bestemt, at alt hvad vi foretager os, skal hun deltage i. Gælder også for mit strikketøj. Hun ligger helst på skødet oven på strikketøjet om aftenen :-)

Flot pige, ikke sandt? :-)








3 kommentarer:

Tina sagde ...

Woow nogen skønne ting du har frembragt her :) Jeg er helt skør med stjernetrøjerne :)

Githa du har fået en "you make my day" award, ovre på min blog :)

Githa sagde ...

Jeg fik jo ideen fra dig til dem Tina, da jeg så billedet på din blog :-)

Jeg er da vildt beæret over award.
Takker mange gange.

Jette sagde ...

De er altså bare flotte de forbrydertrøjer, og Olsen er en skøn hund, hvor er hun sød....