At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

søndag den 16. september 2007

Jeg lovede....

Jeg lovede lidt billeder af det strik der sidder på pindene i min nørklekurv.

Der sidder denne skønne lille pigebluse i str. 3 år til Johans gudbarn Tea.


Og det skal lige siges, at str. 3 år føles som en meget stor bluse, når det er på pind 2 :-)
Nå ja, der skal lige laves en mere (bare modsat i farverne) til storesøster Laura i str. 5 år.

Men det gør intet, at de tager tid at strikke, for både pigerne og deres forældre elsker, når jeg syr og strikker til de to små prinsesser. Og det gør jo det hele værd :-))

Opskriften er købt i TanteGrøn i Odense - den er en kopi fra en bog - og garnet er mandarin petite.

Så er der lige denne her på pindene - den er til mor her og jeg glæder mig til den er færdig :-)


Garnet er det lækreste, jeg længe har haft fingrene i. Der er Bali fra ggh.

50% bomuld og 50% acryl. Oprindeligt blev der købt ind til at strikke FIFI af (da jeg synes Rowans Calmer, var for peberet i prisen). Men jeg faldt over denne bluse i et ugeblad og så måtte jeg lige hente lidt flere nøgler i DAD garn i Odense.

Og mindsandten om der ikke lige er en bluse mere til vor mor på pindene ;-))

Jeg må have noget med rib - for det strikker jeg vist til mig selv konstant....


Ja netop, det er Mettes Rib fra Designclub i originalgarnet der er på pinden. En lækker meleret lys grå. Desværre er den bare nået dertil, hvor ribben bliver lidt kedelig at strikke på.
Men skidt - den passer fint som tv-strik så.
Så jo jo - selvom jeg har travlt med job og forestående flytning, så sker der alligevel lidt på strikkesiden også :-)
Så har jeg fået en nominering herfra, som jeg er meget stolt af. Uha, det er uhyggeligt som hun kort og præcist har ramt, med sin beskrivelse af mig 8-)
Jeg vender tilbage med den og videregivelsen af selvsamme :-))






8 kommentarer:

enaj sagde ...

Sikke mange flotte ting du har på pindene lige nu. Mettes rib er ufattelig flot, men jeg har husker stadig mit mareridt med japansk rib så mon ikke jeg skal springe over flere ribmodeller lige nu;-)
Knus jane

Laila sagde ...

Hej Githa

Lækre ting du har gang i!

Mandarin petit har jeg ogsä liggende til en sommerbluse.

Og "Fifi" bør du strikke, den er bare sä god, og jeg brugte kun 5 nøgler af det pebrede Calmer.

Vi kigges ved!

Tineke sagde ...

Hej Githa, lækker farve du bruger til Mettes Rib, jeg bliver da helt fristet!!

Og Fifi skal du ikke snyde dig selv for...

Mange hilsner,
Tineke

Githa sagde ...

Jane - den japanske rib ligger også stadig i kurven her. En dag bliver den trevlet op :-) Men Mette rib er fra design.club hvor japaneren er fra Isager, så jeg tror på Mettes ;-))

Laila - Det er også en lækker sommergarn mandarin petite. Her bliver det til nogle små "træk udover" sager til pigerne :-)

Tineke - Den er faktisk også fantastisk flot den lysgrå-melerede Duo-garn.

Og til både Laila og Tineke - I kan tro Fifi kommer på pindene ;-))
Men jeg er da også vild med den i har på rundpinden af Lavold's i jeres mini knit-along :-))

Jette sagde ...

Den der Mette's rib ser godt ud, den har jeg ikke set før... og de andre ting du har gang i glæder jeg mig til at se færdig...

Bettina sagde ...

Pudsigt, lige i dag så jeg samme børnemodel i en anden blog, her: http://girlsdilemma.com/Rebekka/
Er selv i gang med rib, rib, rib...bare det ikke bliver til rip, rip, rip. ;o)

Helle sagde ...

Hej
Jeg har valgt at tagge dig--Er vild med de ting du laver.Du kan se mere på min blog
VH
Helle

marianne lundholm sagde ...

så fina grejer du stickar, jag är nyfiken på mettes ribb, men man ska nog vara väldigt smal för de