At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

fredag den 8. juni 2007

Den røde tråd

Må siges at være fulgt her.

For første gang har jeg strikket noget til mig selv, som har været på ønskesedlen i laaaang tid.

Nemlig en postkasserød bluse.

Om den så duer til mig vil tiden vise - men her er den......



Et Geilsk Livsstykke med vingeærme.

En ting er opdaget undervejs - Gepard Cotton Baby er ganske enkelt det mest lækre bomuldsgarn, jeg nogensinde har strikket af. Det er både blødt og let og farven 163 er simpelthen intet mindre end fantastisk.

Og selvom hele blusen er strikket i rib og riller, blev den på intet tidspunkt kedelig. Og monteringen er jo en drøm, når der kun er ender at hæfte - lige vand på min mølle, er det så :-))

Billedet er taget på Simones seng - ikke det mest ideelle sted - men der lyset falder bedst om morgenen.

Lige nu ligger "sagen" i vaskemaskinen, mens jeg venter spændt på det færdige resultat af det.

Jeg lover, at når den er tør, skal der nok komme et billede med fyld, for jeg tror den gør sig bedre i "udstrakt" facon :-))

Tilbage er der kun at sige - det bliver IKKE den sidste af slagsen.

19 kommentarer:

Enaj sagde ...

For søren da Githa, den er jo intet mindre end SUPER flot. Glæder mig til at se den med indhold:-)
Kh Jane

Tineke sagde ...

Wow, den er da blevet fantastisk flot! Glæder mig til at se den på! Hilsner, Tineke

Karen S sagde ...

Wauw siger jeg bare. Den er blevet rigtig flot og jeg kan godt forstå din begejstring. Nu glæder jeg mig bare til at se den med "fyld" ;-)

Angelika sagde ...

Dejlig farve til en flot model ! Og den bliver endnu bedre med fyld ;-))
Strikkehilsner
Angelika

Janne sagde ...

Det er da en super lækker trøje, Geilsk har nogle superflotte og enkle modeller.

Githa sagde ...

Tusind tak for jeres pæne kommentarer alle sammen.

Hilsen Githa

kludemutter sagde ...

ja, det er en dejlig model.
Skøn farve du har valgt.

Vivian sagde ...

Kan du SÅ få den på en vis ruf :-)

det lover jo godt, det er en fantastisk model!

Hilsner Vivian

strikke_jane sagde ...

Bliver vist nød til at smutte en tur forbi og handle hos hende fru Geil.... :-) Rigtig smukt livsstykke!

britt sagde ...

Den er rigtigt flot - super pang-rød farve.
:-) Britt

Githa sagde ...

Yt...Den er meget flottere i virkeligheden. Farver har det med ikke at ligne helt herinde. Den er som den røde skrift i teksten :-)

Vivivan...Jaja, jeg står også og puster på den i håb om at afkorte tørretiden ;-))

Jane...Jeps, du kan slet ikke lade være med at eje en af hendes modeller :-))

Tina Olsen sagde ...

Hej Githa..
Den er godt nok blevet smuk..og farven, ja den er bare alletiders..den kunne jeg godt tænke mig en opskrift på!!!
Glæder mig til at se den på.. men jeg er sikker på den klæder dig;-)

lilian søgaard wogensen sagde ...

hej Githa...jeg kan kun tilslutte mig de andre...hvor ser den flot ud....bare det var min...åh hvor er jeg "misundelig"
jeg lagde mærke til modellen på Geilsk-siden,- synes det er rålækkert at modeller bliver vist på ikke helt unge sylfider....
herligt herligt...

Fríða sagde ...

herlig model, og super farve!
kh.fra Island
Frida

strikkeforsker sagde ...

Superflot!
Får vi et billede med model?

Bebiane sagde ...

Hvor er den flot, Bente G. har virkelig designet noget unikt. Den røde farve er bare så smuk, jeg glæder mig til, at jeg igen må købe garn.
Kh. Bebiane

MONA sagde ...

Hvor er den altså flot...Glæder mig til at se den på..

TinaMAndersen sagde ...

Den er fantastisk flot, og en lækker rød farve.
Hvordan sidder den på?

randi K design sagde ...

Flott moenster, god passform!