At jeg ofte kommer for sent i seng, er noget min nørklekurv må bære skylden for.

søndag den 29. april 2007

Hård weekend....

Jeg har været lidt fraværende herinde og på strikkefronten de sidste dage. Og normalt vil her ikke komme så meget fra mit liv udover strik og håndarbejde. Men mit hjerte må lettes lidt nu....

Fredag morgen var jeg ellers på vej til en jobsamtale i Odense. Grundet en brændende tankbil på en jernbanebro kørte der ingen toge. Mens jeg stod der og overvejede hvad jeg skulle fik jeg en af den slags opringninger man ikke ønsker.....

Det eneste jeg kunne høre i starten var en ambulances høje udrykning. Indtil en stemme siger sit navn og at han er ambulancefører. Jeg skulle ikke blive bange, men de var ved at fragte min kæreste til Rigshospitalet med en stor hjerteinfakt. Ikke blive bange - min bare røv :-(

Hvem f... ville ikke blive bange??? Resten af samtalen husker jeg ikke mere.

Og eftersom der ingen toge kørte fra Nyborg så røg jeg ind i en taxa og kørte til Riget.

Hold kæft en bleg mand jeg så på hjerteafdelingen. Han havde allerede fået lavet et ballon og stent indgreb og lå bare der i sengen og sov. Min store dejlige kæreste på over 100 kg så bare så lille ud.

Det siger sig selv at min weekend er gået i pendulfart mellem nyborg og kbh. Tidligt afsted om morgenen og hjem sent om eftermiddagen. Han har det bedre, men langt fra godt endnu. Der er et stykke vej tilbage for ham. Tro mig jeg ved det, mest fordi jeg selv havde en i benet for 4 år siden.

Så nu mener jeg vist også, at vi har taget vores del af de probber :-(((

Jeg må hente ham hjem på tirsdag, hvis scanning af hjertet i morgen og alt andet er fint :-))
Og for pokker hvor jeg glæder mig. Jeg savner min store kærlighed - Johan - helt vildt.


Og nu til lidt strik. Jeg arbejder på denne her lige nu.

Green Gable strikket i Safran fra garnstudio. Farven er som en sommerhimmel fyldt med hvide lammeskyer - vildt flot :-))
Jeg undskylder kvaliteten, men billedet er lige taget her i aftenskumringen - ikke lige de bedste forudsætninger for mit gamle digi-kam.

11 kommentarer:

Bebiane sagde ...

Hej Githa
Din Green Gable er virkelig flot, måske det er noget for mig, nu hvor jeg har fået fart på min Snowdrop.
Kh. Bebiane

nielsenstrik sagde ...

Det var da en væmmelig oplevelse du fik der. Håber det går godt og at du får ham hjem i morgen.
Kh Jane

Vivian sagde ...

Hold da op, for en grumme forskrækkelse - jeg håber på en hurtig og god bedring for manden!

Green Gable (som jeg vist snart som den eneste i VERDEN endnu ikke har fået strikket) ser lovende ud!!

mange hilsner fra Vivian

Tina sagde ...

For hulen da Githa,,,, sikke en dag!!! Dog vil jeg sige GODT det trods alt ikke gik værre!!! Pas rigtig godt på hinanden :)
FLOOT Green Gable... je ghar kigget på den læænge og overvejet om jeg tør! ;)

Karen S sagde ...

Jeg håber virkelig at han er ved at komme sig og du snart får ham hjem... der er ikke noget værre end ikke at have den man elsker tæt på.
Dejlig trøje, du har gang i. Den bliver smuk.

Kh Karen S

Jette Møller sagde ...

Meget flot trøje, smuk farve. Håber på at du snart får ham hjem, det var da et chok for dig.
Knus herfra

Githa sagde ...

Hej alle

Tak for jeres ord.
Det går heldigvis den rigtige vej.
Han er begyndt at snerre over sit ufrivillige ophold og mener han godt kan komme hjem nu.
Det må betyde fremgang :-)))
Og for en gangs skyld, vil jeg nyde når nogt ikke passer ham og han siger fra på sin egen måde *s*

Tina selvfølgelig tør du den. Den er nu rimelig simpel og nem. Gå du bare igang :-)

Bebiane også dig da. Du må også lave en udgave af den :-)

Githa

Tineke sagde ...

Den bliver jo flot i den farve også, pyha, måske skal jeg lave 1 mere, når jeg er færdig med min i grøn....

Karin MALLE Jegsen Petersen sagde ...

...puha da..sikke en opringning. godt at høre, at kæresten er i bedring.

flot blå green gable...

malle

Dorthe sagde ...

Kære Githa
en stor web-kram fra mig til dig. Sikken en væmmelig oplevelse. Godt at han er i bedring og at du kan være hos ham indimellem. Jeg ønsker jeg alt det bedste.
puha- hvor må du ha haft mange tanker i hovedet mens du sad i taxaen.
pøj pøj
Dorthe

Githa sagde ...

Karin...ja, det var lidt af en forskrækkelse. Det er jo kun naboen, sådan noget sker for ellers. Med lidt tid og ro, tror jeg nu han kommer stærkt tilbage igen.

Dorthe...Tak for det. Ja, der fløj godt nok mange tanker igennem hovedet. Alt fra "han klarer det, for han er stærk" til "godt jeg i morges fortalte ham hvor elsket han er" og egentlig husker jeg faktisk ikke ret meget fra jeg blev ringet op af ambulancen til jeg så ham et par timer senere. Her til aften er han blevet overflyttet til Svendborg, hvor pigerne og jeg lige er kommet hjem fra. Det var dejligt at besøge ham i dag også :-)

Githa